Ook hier begint de zomer
29 juli 2011 - Sydney, Australië
Eindelijk, na bijna een week regen, klaarde het vorige week vrijdag op, net op tijd voor mijn weekend. Afgelopen maand was de natste juli in Sydney in 60 jaar, woensdag alleen al was er 80mm regen. De vijver in het parkje bij de universiteit overstoomde elke dag, ’s avonds was het water weggepompt, maar elke ochtend opnieuw stond het water ruim 30cm hoger, en kon je niet meer over het pad langs de vijver lopen. Ze hebben hier ook nog niet door dat je een put op het laagste punt van de straat moet maken, zodat het water wel wegstroomd.
Vrijdag zijn we ’s avonds de stad in gegaan, en nog geen 2 straten verderop hebben we de 3-dollar-bier-bar gevonden. Bedankt voor de tip Steven. Eindelijk een beetje betaalbaar drinken. In de winkel kost een flesje bier al minimaal 3 dollar, echt belachelijk. Een groot voordeel; ze hebben Grolsch!!! Als ik dan door mijn drop en stroopwafels heen ben, tenminste nog iets lekkers uit Nederland. We hebben ook een doos goon (goedkope wannabe-wijn) gekocht (moest van Steven), hebben we ook een leuke avond mee gehad, samen met Katie’s spelletje. Zondag met de ferry naar Manly gevaren. Er waren veel surfers, maar de walvissen kwamen niet opdagen. Binnenkort nog maar en keer proberen, het seizoen begint net pas. De hele middag door een natuurpark gelopen, over een verlaten leger-basis en over het strand. Hier heb ik ook mijn eerste kookaburra gespot, in een boom dicht bij een BBQ. Ze staan er om bekend het vlees van je bord te jatten; dat wordt nog oppassen. Aan het einde van de dag nog een zoekoperatie op zee; er was een surfer vermist. Twee helicopters, een boot, veel ramptoeristen op het strand, en na anderhalf uur een anticlimax; de surfer was van zijn board gedonderd, board kapot tussen de rotsen gevonden, surfer naar huis gegaan. In het donker terug gevaren, heel mooi uitzicht op de skyline vanaf de boot.
Deze week ook weer veel op de universiteit geweest. Ik mag eindelijk zelf NMRen, nu hoef ik niet meer elke keer op mijn begeleider te wachten. Afgelopen week ook de verplichte veiligheidsintroductie gekregen. Anderhalf uur verspilde tijd; nog nooit zulke nutteloze informatie gehoord (alhoewel, filosofie kwam af en toe wel in de buurt...). Er was wel een duidelijk punt; ik heb gezien wie mij moet komen redden als ik iets verkeerd doe: ik zal dus extra goed oppassen dat ik mezelf niet vergiftig of in de fik zet. De man (oud, rond) was met de trap omhoog gekomen en heeft minstens 5 minuten staan hijgen voordat hij ook maar iets kon zeggen. Als ik mezelf vergiftig moet hij 2 cylinders zuurstof meenemen; eentje om zichzelf in leven te houden. Altijd fijn om te weten...
Tussendoor ook nog een paar keer een huis wezen bekijken. Gisteravond voor het eerst eentje die erg goed was. Grote kamer, beetje uit de route, maar schoon en nieuw. Hopelijk kan ik die krijgen. Voor de zekerheid nog een afspraak gemaak voor morgen, bij een andere kamer. Het hostel bevalt me op zich wel; leuke mensen, veel goede tips, gezellig, af en toe gratis eten. Alleen jammer dat je je kamer moet delen met 3 andere. Het wordt ondertussen wel tijd om er weg te gaan.
Nu begint het weekend weer, deze keer met nog beter weer. Vandaag was het al erg warm, in de pauze buiten gelopen. Op de campus begint het nu ook gezellig druk te worden, de vakantie is voorbij. Vorige week was het ook nog kerstmis hier. Omdat ze ook hier vinden dat het koud moet zij met kerst, is er x-mas in Juli bedacht (iets voor op de MolMat-afdeling). Overal parties, in de Blue Mountains zelfs een paar inclusief sneeuwkanon, om de sfeer compleet te maken. Ik heb er verder niet zo veel van meegekregen, maar hoor er wel allemaal wilde verhalen over.

Steven heeft nog een tip voor je: cheaper tuesday @ domino's; alle pizza's in de aanbieding en de hut vol jongeren. Hij raadt je de meatloverspizza aan!
Maar...goed dat je zelf kookt hoor! X jezus
Wij zijn net terug uit italie even gauw alles gelezen leuk dat je het naar je zin hebt geniet ervan hopelijk is het met de kamer gelukt. dikke kus Irma en Bert.
It was so nice to met you in the maze hostel
I have buy a car in Sydney. And at the moment i stay in Melbourne the trip was very good I met Anna-Lena and tomorow I fly to her to New Zealand